Kızlık Zarı Dikimi Hakkında Merak Edilenler

KIZLIK ZARI DİKİLEBİLİR Mİ?

Kızlık zarı tamiri cerrahi olarak dikilerek onarılabilmektedir. Burada başarı yırtığın oluş zamanına ve dokuların vereceği cevaba bağlıdır. Bu tamir işleminde esas amaç kızlık zarının eski anatomik yapısına kavuşturmak ve ilişki ile tekrar yırtılarak kanama olmasını sağlamaktır.

KIZLIK ZARI DİKİMİ TEKNİKLERİ NELERDİR ?

Geçici kızlık zarı dikimi ile kızlık zarı evlenmeden 1-2 gün önce yapılan cerrahi olarak tamir edilebilmektedir. Diğer yöntem ise kalıcı yöntem dediğimiz ve flep kaldırma yöntemi ile yapılan kalıcı kızlık zarı onarımıdır. Geçici yöntem evlenmeden 1-2 gün önce yapılır burada amaç kızlık zarının yırtılan yapraklarını bir birine dikerek ilişki ile buradan kanama olmasını sağlamaktır. Kalıcı yöntemle ise vajina’nın alt duvarından bir parça kaldırılır ve yeniden kızlık zarı yapılandırılır. Burada yeniden yapılandırılan kızlık zarı ilişki esnasında yırtılır ve kanama meydana gelir. Eğer hasta daha önceden düşük, doğum veya kürtaj olduysa kalıcı yöntem yapılırken aynı esnada daraltma işlemi de yapılabilmektedir.

KIZLIK ZARI DİKİMİ HANGİ DURUMLARDA YAPILIR?

Kızlık zarı diktirme için herhangi bir özel kriter bulunmamaktadır. Erken dönemde olan yırtıkların tedavisi ve iyileşme süreci daha hızlı olmakla beraber çok eskiden oluşmuş yırtıklarda kolaylıkla flep dediğimiz kalıcı yöntemle tamir edilebilmektedir.

KIZLIK ZARI TAMİRİ AMELİYATI NE KADAR SÜRER?

Geçici yöntem yapılan kızlık zarı tamiri ortalama 10-15 dakika sürmektedir. Kalıcı yöntem dediğimiz flep yöntemi daha uzun bir ameliyattır ve ortalama 30 ila 40 dakika arası sürmektedir. Bu işleme eğer vajina daraltma ameliyatı da eklenecekse bu ameliyat süresini ortalama 20 dakika daha uzatmaktadır

KIZLIK ZARI TAMİRİ AMELİYATI GENEL ANESTEZİ İLE Mİ YAPILIR?

Kızlık zarı onarımı genel anestezi altında hasta uyutularak yada lokal anestezi ile bölgesel uyuşturularak yapılabilmektedir. Ameliyat esnasında derin dokulara girilmediğinden ve yüzeya çalışıldığından lokal anestezi ile de hasta herhangi ağrı ve rahatsızlık duymadan ameliyat gerçekleştirilebilir. Eğer genel anestezi ile yapılacaksa hasta en az 6 saat aç ve su içmeden gelmesi gerekmektedir.

KIZLIK ZARI ONARIMI İŞLEMİNDEN SONRA NELERE DİKKAT ETMEK GEREKİR?

Kızlık zarı tamiri sonrası ilk bir hafta bizim için önemlidir. Bu dönemde kullanılması için gereken ilaçlar hastaya verilmekte ve pansuman yapılması öğretilmektedir. Bunun dışında hasta bir hafta boyunca denize, havuza girmemeli spor yapmamalı ve bacağını aşırı açmasını gerektirecek hareketlerden uzak durmalıdır. Bir hafta sonra yapılan kontrollerde herhangi bir problem olup olmadığına bakılarak hastaya bilgi verilir.

KIZLIK ZARI TAMİRİ AMELİYATINI HANGİ DOKTORLAR YAPABİLİR ?

Kızlık zarı onarımı kadın doğum uzmanları veya plastik cerrahlar tarafından yapılabilmektedir. Bu işlem ofis şartlarında veya hastanede başarı ile uygulanabilir.

KIZLIK ZARININ DİKİLDİĞİ ANLAŞILIR MI?

Kızlık zarı onarımı yapıldığı uzman bir doktor muayene ederse anlaşılabilir. Bu ameliyatta esas amaç kızlık zarını eski haline döndürmek değil, ilişkide kanama olmasını sağlamaktır. Bunun dışında diğer muayene yöntemleri ile veya ultrason, tomografi, MR gibi görüntüleme teknikleri ile kızlık zarının tamir edildiği anlaşılamaz.

KIZLIK ZARI DİKİMİ PARTNERİNİZİN TARAFINDAN ANLAŞILIR MI?

Kızlık zarı onarımı partneriniz tarafından anlaşılmamaktadır. Kızlık zarı tamirinin yapıldığı ancak uzman doktor tarafından kızlık zarı muayenesi yapılırsa anlaşılabilir. Bunun dışında görüntüleme yöntemleri veya tahlillerle de kızlık zarı onarımının yapıldığı anlaşılmaz.

KIZLIK ZARI DİKTİRME İŞLEMİ SONRASI HASTA NE ZAMAN GÜNLÜK HAYATINA DÖNEBİLİR?

Kızlık zarı onarımı sonrası ilk bir hafta bizim için önemlidir. Bu dönemde hasta normal yaşantısına dönebilir, çalışabilir ancak denize havuza girmemeli spor yapmamalı veya bacağını aşırı açmasını gerektirecek hareketlerden uzak durmalıdır. Bir hafta sonra hastalarımızı kontrole çağırmaktayız ve herhangi bir problem olup olmadığını tespit etmekteyiz.

KIZLIK ZARI DİKİMİ AMELİYATI RİSKLERİ NELERDİR?

Kızlık zarı onarımı cerrahi bir prosedürdür. Her cerrahi işlemde olduğu gibi kızlık zarı onarımında da ağrı enfeksiyon ve kanama ortaya çıkabilmektedir. Genellikle bu komplikasyonlar ameliyat sonrasın 1 hafta görülmekte 1 hafta boyunca sızıntı şeklinde kanama ve batma şeklinde ağrılar olabilmektedir.